KÖSZÖNTÖM ÖNT A CREATIVCLASS KFT. HONLAPJÁN
2011 óta azért dolgozunk, hogy segítségünkkel partnereink minden elképzelésüket meg tudják valósítani. Segítünk az álmokból ötletet megfogalmazni, az ötletekből projektet fejleszteni, a projektek megvalósításához finanszírozási forrást találni, valamint a projektet megvalósítani.
Vállaljuk projektjének komplex fejlesztését, hazai és nemzetközi konzorciumok építését, kutatóhelyi kapcsolatok kialakítását, csakúgy, mint projektjének stratégiai és üzleti tervezését, teljes vagy részleges marketingjének megtervezését és megvalósítását, költség-haszon (CBA) elemzését, szervezetfejlesztését, pályázatának elkészítését és menedzselését stb.
A CreativClass Kft. tevékenységének két fő irányát a projektfejlesztés és -megvalósítás, valamint a marketingtanácsadás teszi ki:
- Otthonosan mozgunk bonyolultabb nemzetközi projektek világában is: pontosan, precízen dolgozunk, eredményesen fejlesztünk, és magas sikeraránnyal készítünk elő, valamint valósítunk meg projekteket. Munkánk gyümölcse azonban akkor a legédesebb, ha partnereink minél több problémájára tudunk kész megoldást adni.
- Átlagon felüli kreativitással és stratégiai szemlélettel segítünk marketing tevékenységük hatékonyságának növelésében. Ez irányú aktivitásunk a helyzetelemzéstől, a célcsoportok pontos meghatározásán keresztül az Önök sajátosságai és erősségei alapján határozza meg a marketing stratégiát és koncepciót, melynek megvalósítását tapasztalt és igen sikeres partnereink segítségével magas hatékonysággal
és lelkiismeretesen végezzük el mind online, mind offline területen.
Minél bonyolultabb egy probléma, annál jobban érezzük magunkat munkánk során. Amikor már senki nem tud megoldást valamely problémára, mi megoldjuk. Nem sablonokban vagy sémákban gondolkodunk, nem vagyunk keretfüggőek, mindig új, egyedi, kreatív megoldásokkal segítjük partnereinket.
Elsődleges motivációnk a kihívást jelentő munka, partnereink elégedettsége az örömünk.

Dr. Lukovics Miklós ügyvezető
A NÉV EREDETE
A 2010-es évek elején meghatározó hatással volt rám Richard Florida „The Rise of the Creative Class”, vagyis a Kreatív Osztály felemelkedése című műve. A könyv szerint napjaink tudásalapú gazdaságát a humán erőforrás egy speciális részhalmaza, a kreatív osztály mozgatja. Florida szerint a XXI. században már nem egyszerűen tudásalapú gazdaságról kell beszélnünk, hanem sokkal helyesebb, ha kreatív gazdaságról beszélünk. A könyv fő mondanivalóját a „kreatívtőke-elmélet” alkotja, mely a gazdasági fejlődés egy újfajta modellje. Az elmélet szerint a „regionális gazdasági fejlődés mozgatója a kreatív emberek - a kreatív tőke tulajdonosai - letelepedési döntéseiben keresendő” (Florida 2002a, 223.o.). Az új növekedéselmélet szerint a gazdaságot nem dolgok, hanem ötletek termelése viszi előrébb. A gazdaságot előbbre vivő új, kreatív ötletek ugyanis akárhányszor felhasználhatóak anélkül, hogy értékük csökkenne, rájuk újabb ötletek sorozata építhető, és növekvő hozadékot biztosítanak.
A kreatív gazdaság előretörése következtében, az innovációs eredmények létrehozásában az ún. „kreatív osztály” jár az élen, mely a tudásteremtő térségekben koncentrálódik, hiszen az ötlet csak optimális környezeti feltételek között tud életre kelni. Florida szerint az új társadalmi osztály, a kreatív osztály nem egy osztály a hagyományos marxi értelemben, hanem egy gazdaságban betöltött funkciók alapján definiált osztály.
Olyan emberek tartoznak a kreatív osztályba, akik kreativitásuk által hoznak létre gazdasági hozzáadott értéket. Két részre bontja ezt az osztályt, a szuper-kreatív magra, akiknek munkájuk során elsődleges és explicit funkciójuk, hogy újdonságot hozzanak létre, például írók, költők, tudósok, kutatók, mérnökök, előadóművészek. A másik rész pedig a kreatív szakemberek, akik megszerzett tudásukat komplex és kreatív módon használják fel a munkájuk során, ilyenek például az ügyvédek, a menedzserek és más tudás-intenzív iparágakban dolgozók.
A kreatív osztály tagjainak elsődleges motivációja a „kihívást jelentő munka”, sikerüket teljesítményeik és eredményeik, nem annyira vagyonuk alapján definiálják. Továbbá nyitottak a sokféleségre, mint valami olyan dologra, amely kreatív potenciáljuk kifejtéséhez és megtermékenyüléséhez szükséges. A kreatív osztály tagjának lenni egyenlő az élmények állandó és szenvedélyes hajszolásával. A kreatív fogyasztó nem csak passzív megfigyelője és élvezője egy terméknek vagy szolgáltatásnak, hanem aktív, cselekvő résztvevője akar lenni egy élménynek.
Florida felhívja arra a figyelmet, hogy nem az ötletekkel előállítható termékek, hanem maga az emberek ötletet gyártó képessége válik egyre megbecsültebb és keresettebb gazdasági értékké, egy valódi termelési tényezővé, ez azonban csak kevés helyen van jelen (Florida 2005). A legfontosabb erőforrás az emberek kreatív kapacitása lesz. A vállalatok pedig versengenek ezért az erőforrásért.
Ez a meghatározó élmény vezetett oda, hogy vállalkozásomat ezen filozófiára utalva, annak picit magyarosított változataként, CreativClass Kft-nek nevezzem el.